Wiemy, że nie wszyscy są przekonani do zakupów w lombardzie.
Klienci boją się, że zakupiony produkt może być wadliwy lub kradziony.
Czy to słuszne obawy?
Oczywiście, nie możemy odpowiadać za wszystkie tego typu placówki w kraju, ale jeśli chodzi o nasze lombardy to działamy w 100% legalnie. Zatrudniamy swoich pracowników, płacimy Zus i odprowadzamy należne podatki od każdej przeprowadzonej transakcji.
Przedmioty przyjmowane do naszych lombardów, są wcześniej skrupulatnie sprawdzane i weryfikowane.
Nie kalkuluje się nam branie w zastaw przedmiotów niewiadomego pochodzenia, mogących pochodzić z kradzieży lub innych przestępstw. Taki zakup zawsze oznacza kłopoty z policją, a w skrajnej sytuacji zamknięcie firmy.
Dlatego przed przyjęciem zastawu, nasi pracownicy lombardu muszą zweryfikować i potwierdzić czy konkretny przedmiot należy do prawowitego właściciela.
Po zakupie takiego wystawionego do sprzedaży towaru, każdy klient otrzymuje od nas stosowny paragon, który potwierdza prawo własności do nabytej rzeczy.
Wraz z nim dołączane są także inne dokumenty pozyskane podczas zastawu.
Karty gwarancyjne, instrukcje, czy też potwierdzenia zapłaty.
Jeśli okaże się, że kupiony przedmiot ma wadę, mogą Państwo skorzystać z roszczeń gwarancyjnych producenta lub reklamować go u sprzedawcy na podstawie odpowiednio zastosowanych przepisów kodeksu cywilnego regulujących odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi (art. 556–576). Rękojmia obowiązuje przez rok.